2010-09-12 21:32:00

"Samo je nepostavljeno pitanje glupo pitanje"

Život u suvremenom dobu obavezuje nas na cjeloživotno obrazovanje i učenje čime stječemo bogatstvo koje nam nitko ne može oduzeti. Ponovimo zato i na početku ove školske godine kako treba učiti...

Kako organizirati vlastito učenje?

1. Stalnim mjestom olakšajte početak učenja.
2. Smanjite mogućnost pada koncentracije (prozor, radio, računalo, buka...)
3. Građu ponavljajte više puta.
4. Učinite građu smislenijom (uočavati pravilnosti, logiku i sl.)
5. Učenje uz aktivno samoispitivanje smanjuje vrijeme učenja.
6. Učenje rasporediti u vremenu (napraviti plan).
7. Sličnu građu grupirajte, odvojite bitne od nebitnih informacija. Što bolje razlikujemo bitno od nebitnog bolje pohranjujemo informacije, a to olakšava novo učenje.
8. Usvojeno gradivo pročitajte više puta čime se čini otpornim na zaboravljanje.
9. Učite redovito i pitajte za vrijeme nastave.
10. Istaknite bitne pojmove i ključne riječi.
11. Vježbajte, vježbajte, vježbajte...
12. Redovito ponavljajte i pravite pregled.
13. Povezujte gradivo s prije usvojenim i poznatim, s primjerima iz života, uočavajte razlike i sličnosti. Pravite sažetke.
14. Ako vam odgovara učite glasno, učite s prijateljima.
15. Slušajte i bilježite na nastavi.
16. Nastojte što manje izbivati s nastave (propušteno odmah prepišite i potrudite se shvatiti - uz pomoć ako treba).
17. Nastojte razviti sposobnost duboke koncentracije kako vam se ne bi događalo da učite dugo, a naučite malo.
18. Učite s olovkom u ruci (za naglašavanje i bilješke - uz tekst, u bilježnicu...).
19. Učite redovito i ne dozvoljavajte gomilanje gradiva.
20. Izbjegavajte učenje noću (to je vrijeme za spavanje i odmor).

Podsjetnik za rad s računskim zadacima

a. Razumijevanje zadatka

1. Pročitaj zadatak naglas i provjeri razumiješ li što se u njemu traži.
2. Postavi zadatak (ispiši sve što ti je poznato iz tog zadatka, podvuci i ispiši što ti je nepoznato).
3. Ako se za zadatak koristi neka formula, ispiši je pored zadanog zadatka (ponovi značenje simbola i formule).

b. Planiranje postupka

4. Isplaniraj korake rješavanja (što treba, kako i zašto raditi).

c. Kontrola postupka

5. Razjasni korake koje radiš i zašto.
6. Pretvori sve mjere u osnovne jedinice.
7. Ako je za rješenje potrebna neka nova formula, izvedi je iz osnovnih (poznatih).
8. Obavi ostale provjere (predznake, pretvorbe, formule...)

d. Kontrola rezultata

9. Provjeri rezultat (da li je logičan, da li je u pravim jedinicama, ispravnog predznaka, da li je račun ispravan, da li je formula ispravna...)


Tehnička, industrijska i obrtnička škola Čakovec