preskoči na sadržaj

Tehnička škola Čakovec

Login
Anketa
Za učenje me najviše motivira:





Wikipedia

RSS vijesti
Znanost
19.08.2024.
Zašto su antioksidansi toliko važni za zdravo tijelo
Različiti čimbenici iz okoliša poput UV zračenja konstantno stvaraju takozvane slobodne radikale u našem tijelu. To je apsolutno normalno i samo po sebi nije razlog za zabrinutost. No, budući da slobodni radikali mogu oštetiti stanice u tijelu, važno je da unosimo dovoljno antioksidansa. Ovi izvanredni spojevi mogu neutralizirati slobodne radikale i tako zaštititi organizam. Stoga […]

19.02.2024.
Uzbudljivo otkriće: Znanstvenici po prvi put uočili novi oblik kisika!
Znanstvenici su nedavno otkrili do sada neviđeni oblik kisika, čije bi ponašanje moglo dovesti u pitanje postojeće teorije nuklearne fizike o “magičnim brojevima”. U srži svakog atoma leži jezgra koja sadrži subatomske čestice poznate kao protoni i neutroni. Broj protona određuje koji je element u pitanju. Na primjer, kisik ima osam protona. Međutim, broj neutrona […]

17.02.2024.
Što su kisele kiše i kako nastaju? Evo i 10 zanimljivosti
Kisele kiše, fenomen koji je postao sve prisutniji u modernom ekološkom diskursu, intrigantna su i složena tema koja zaslužuje pažljivu analizu. Iako naziv “kisele kiše” može zvučati gotovo poetski, posljedice koje ovaj fenomen nosi sa sobom su sve samo ne romantične. U osnovi, kisele kiše su oborine koje sadržavaju više kiselina nego što je to […]

10.02.2024.
Zašto hladan zrak ima drugačiji miris?
Borove iglice. Dim. Snijeg. To su mirisi koje najčešće povezujemo sa zimom. Ali zašto se uopće miris zime razlikuje od mirisa ljetnih vrućina? ,,Jedan od razloga jest činjenica da se molekule mirisa kreću sporije kako temperatura zraka pada", rekla je Pamela Dalton, znanstvenica iz Monell centra u Philadelphiji. To znači da tijekom hladnih dana možemo […]

25.01.2024.
Zašto biste trebali prestati koristiti antibakterijski sapun
Mnogi antibakterijski sapuni sadrže štetnu kemikaliju triklosan.

ICT novosti
21.05.2025. 20:50
AMD na Computexu 2025: Radeon RX 9060 XT i Ryzen Threadripper
AMD je na sajmu Computex 2025 predstavio Radeon RX 9060 XT i Radeon AI PRO R9700 grafičke kartice te Ryzen Threadripper 9000 seriju procesora

21.05.2025. 19:55
Otkriven važan detalj o željno iščekivanom nastavku Cyberpunka 2077
Premda najavljen još 2022. godine, nastavak Cyberpunka 2077 još uvijek je obavijen gustim velom tajne. Srećom, sam tvorac Cyberpunka nedavno je ipak odlučio podijeliti jednu zanimljivu informaciju

21.05.2025. 19:48
Microsoft uvodi Cross Device, Windows i Android konačno dobivaju povezivanje
Microsoft je na svojoj konferenciji Build 2025. predstavio novu funkcionalnost za Windows 11 koja podsjeća na Appleov Handoff

Otkriven važan detalj o željn...
Microsoft optužuje Apple za s...
Dokumentarci i znanstveni program
21.05.2025.
NASA warns major solar storm set to cause blackouts on Earth
NASA has warned that massive solar storm is heading toward Earth, threatening to disrupt communications, navigation systems, and power grids around the world.

21.05.2025.
Is this the future of travel? Low cost airlines could launch standing only seats as early as next year
It's a money-saving move to that's sure to divide holidaymakers - but several budget airlines are reportedly set to introduce standing-only seating options, potentially as early as next year.

21.05.2025.
Giant RATS three times the size of standard rodents are discovered: Enormous vermin have sharp incisors, thick fur and 3-inch paws, scientists warn
A scientist has discovered a whopping species of rat that measures more than 2.5 feet long - three times the size of a brown rat.

21.05.2025.
Should you brush your teeth before or after breakfast? Scientists finally settle the debate - so, do you agree with their advice?
It's something that most of us do twice a day without fail. But when it comes to brushing your teeth in the morning, should you do it before or after breakfast?

21.05.2025.
Revealed: The happiest NAMES in the UK - and it's bad news for Victors and Susans
Once you've been given a name at birth it - usually - sticks with you for life. But what you're called could influence how happy people think you are, according to a new study.

Arhiva dokumenata
e-Dnevnik

Kalendar
« Travanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

National Geographic

Photo: Steller’s sea-eagle in flight
Source: NationalGeographic.com

Fizika


Source: Physics.org

Hubble Space Telescope

http://hubblesite.org/about_us/graphics/media_kit/hs_logo_234x60_black_purple_on_nebula.jpg
Source:
Hubblesite.org

Astronomija


Source: nasa.govscience.nasa.gov

Lijepa književnost


L1
- L2 - L3 - L4 - L5

Pomoćni programi
Lista linkova je prazna
Free software download

Soft82.com - Freeware and shareware downloads

Lijepe fotografije

Girl in Dhaka
Source: www.photo.net

Naši maturanti


Created with Admarket's flickrSLiDR.

Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 4. 2010.

Ukupno: 631315
Ovaj mjesec: 297
Ovaj tjedan: 49
Danas: 13
Trenutno on-line...

online korisnika:

Tražilica
Dodatna nastava - računarstvo

HALL OF FAME

Najuspješniji učenici na natjecanjima iz informatike (1990.-2010.)

Mjesto i godina Ime i prezime učenika, razred (D: državno, R: republičko, Ž: zajed. žup. lista)
4. (1991.) Dominik Murk, 4. (R)
6. (1994.) Renato Železnjak, 4. (D, 3. nagrada u Rumunjskoj (Cluj) na međunarodnom natjecanju)
7. (1992.)
7. (2010.)
Renato Železnjak (D) 2., diplomirao na FER-u
Matija Šantl, 4. (D), sada student FER-a
8. (1992.) Ronald Železnjak (D) 4., diplomirao na FER-u
11. (1992.)
11. (2007.)
11. (2009.)
Danijel Tkalčec (D), 3.
Darko Kukovec, 4. (D)
Dino Šantl, 4. (D)
12. (1993.) Danijel Tkalčec, 4. (D) i Renato Železnjak, 3. (D)
16. (2009.) Matija Šantl, 3. (Ž)
22. (2004.) Marin Kokot, (Ž) 
23. (2007.) Dino Šantl, 2. (Ž)
24. (2010.) Mario Novak, 2. (Ž)
32. (1991.) Ronald Železnjak 3.
34. (2006.) Mirko Jambrošić (Ž)
4. (2015.) Karlo Kovačić (Ž), 2.

Najuspješniji učenici na državnim smotrama (1989.-2009.)

Godina Učenik Rad Pohvala/nagrada
1989. Igor Gojnik Archy 3D nagrada
1990. Danijel Tkalčec Paint Studio nagrada
1991. Danijel Tkalčec D Compiler and Interpreter nagrada
1992. Danijel Tkalčec Paint Master nagrada
1993. Danijel Tkalčec VGA Arts -
1995. Tomislav Marić Tommy Soft Windows nagrada
1996. Tomislav Marić Board Editor nagrada
1997. Tomislav Marić ALGOS nagrada
2003. Marin Kokot do_Engine -
2005. Dušan Barić ASI -
2006. Dušan Barić Net Client -
2007.
2007.
Dino Šantl, Matija Šantl
Dušan Barić
Zastita
World Creator
pohvala
-
2009. Dino Šantl Upravljanje nagrada
2013. Patrik Borković (ment. K. Kočiš) Teacher nagrada
2015. Vanja Karanović (ment. K. Kočiš) Softverski Emulator (GameBoy) 1. nagrada

Voditeljica: mr. sc. Kristinka Blažeka, mag.ing. el., prof. savjetnik iz informatike


1.Uvod

Dodatna nastava iz predmeta Računalstvo namijenjena je darovitim učenicima od prvog do četvrtog razreda. Temeljni sadržaji koji se obrađuju vezani su uz programiranje računala (u programskim jezicima prema izboru, no preferira se C, C++ i C#) primjenom jednostavnih i složenih algoritama i programskih struktura što bi učenicima trebalo dati kvalitetnu podlogu za buduće cjeloživotno učenje u tom području.  

2.Cilj

U okviru dodatne nastave iz predmeta računalstvo naglasak je na učinkovitom korištenju računala za rješavanje problema kroz izradu programa uz sustavno razvijanje sposobnosti ugradnje algoritamskog načina razmišljanja u rješavanje problema (što se može koristiti i u drugim područjima i predmetima). Nastavni program koncipiran je tako da učenike osposobljava:
- za učenje osnovnog i naprednog programiranja usvajanjem koncepata različitih paradigmi (proceduralno i objektno-orijentirano);
- za rješavanje problema različite složenosti;
- za prikupljanje, organiziranje i kvalitetnu analizu podataka;
- za razumijevanje i kritičku ocjenu te donošenje zaključaka temeljem raspoloživih informacija;
- za samostalan i za timski rad.  

3. Zadaće

Učenici bi trebali:
- prepoznati i odabrati prikladne alate, algoritme i podatkovne strukture za rješavanje određenog razreda problema;
- prepoznati programske probleme koji se mogu javiti u svakodnevnom radu i odabrati pomagala i načine za njihovo otklanjanje;
- shvaćati pravna, etička i sigurnosna načela uporabe ICT-a, raspraviti posljedice njihova narušavanja.  

4. Vrijeme održavanja dodatne nastave

Nastava se održava najmanje dva sata tjedno (u tjednima kad je natjecanje i više).  

5. Mjesto i način održavanja nastave

Laboratorij br. 31. Svaki učenik skupine od najviše 15 radi samostalno na računalu.  

7. Okvirni program rada

Sadržaj:

Programiranje (najviše C, C++, C#), podaci, ulaz i izlaz podataka, osnovne operacije s podacima, programska grananja i petlje, analiza i rješavanja uvodnih (lakših) zadataka sa raznih natjecanja, polje kao podatkovna struktura, složeniji algoritmi, rad sa nizovima znakova, analiza i rješavanje složenijih zadataka sa raznih natjecanja, C# i vizualno programiranje, timski rad pri izradi softverskih radova, obrada raznih tema prema interesu polaznika (npr. grafičke mogućnosti računala i programiranje grafike), algoritmi za pretraživanje polja, algoritmi za sortiranje niza brojeva, STL (algoritmi i podaci), rekurzije, teorija brojeva, grafovi i algoritmi, backtracking, dinamičko programiranje, programiranje za Web... 


Djelomični popis literature za pripremanje učenika

C

B. W. Kernighan, D. M. Ritchie, The C Programming Language, Prentice Hall, Inc., 1988.
R. Vulin, Zbirka riješenih zadataka u C-u, Školska knjiga, Zagreb, 1995.
Lj. Miletić, S. Grabusin, Zbirka riješenih zadataka u C-u, Pentium, Vinkovci, 1996.
D. Obradović, K. Malnar, Riješeni zadaci s algoritmima u C-u, HSIN, Zagreb, 1996.
B. W. Kernighan, R. Pike, The Practice of Programming, Addison-Wesley, 1999.

C++

Bjarne Stroustrup, The C++ Programming Language (Special 3rd Edition)
Julijan Šribar i Boris Motik, Demistificirani C++ (2. izdanje), Element, Zagreb, 2001.
Nicolai M. Josuttis, The C++ Standard Library: A Tutorial and Reference

ALGORITMI

Robert Sedgewick, Algorithms, Addison-Wesley, 1988.
Robert Sedgewick, Algorithms in C, Addison-Wesley, 1990.
Robert Sedgewick, Algorithms in C++, Addison-Wesley, 1990.
T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, S. Stein, Introduction to Algorithms, The MIT Press, 2001.
Steven S. Skiena, The Algorithm Design Manual, Springer-Verlag New York, Ins., 1998.
Steven S. Skiena, Miguel A. Revilla, Programming challenges, Springer-Verlag New York, Inc., 2003.
A. Shen, Algorithms and Programming - Problems and Solutions, Birkhäuser Boston, 1997.
N. Wirth, Algorithms + Data Structures = Programs, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 1975.
N. Wirth, Systematic Programming An Introduction, Prentice Hall, 1973.
D. E. Knuth, The Art of Computer Programming, 2nd Edition, Addison-Wesley, Volume 1: Fundamental Algorithms,1997.; Volume 2: Seminumerical Algorithms, 1997.; Volume 3: Sorting and Searching, 1998.
H. Papadimitriou, K. Steigltz, Combinatorial optimization – Algorithms and complexity, Dover, PUBNS, 1998.
Z. Michalewicz, D. B. Fogel, How to Solve It: Modern Heuristics, Springer-Verlag Berlin, 1999.
A. Engel, Exploring mathematics with your computer, The Mathematical Association of America, 1993.
http://www.hsin.hr – zbirka riješenih zadataka s opisima algoritama


Neki kvalifikacijski radovi voditeljice:

  • "OOP u obrazovanju o IKT u kontekstu novog nacionalnog kurikuluma ("Računalo u školi, Šibenik 2010.)
  • “Igre kod početnog učenja programiranja” (MIPRO, Opatija 2007.)
  • “EPICT – certifikat suvremenih učitelja” (“Računalo u školi”,  Šibenik 2006.)
  • “Teaching programming to Secondary School Students” (MIPRO, Opatija 2006.)
  • “Internet i besplatne internetske enciklopedije pri učenju i istraživanju učenika srednjih škola” (MIPRO, Opatija 2005.)
  • “Od informatičkog obrazovanja do informatičkih znanja” (“Računalo u školi”, Šibenik 2004.)
  • “Nastavom informatike u društvo znanja” (MIPRO, Opatija 2004.)

Watch it on Academic Earth

Watch it on Academic Earth

Watch it on Academic Earth

Watch it on Academic Earth

 

preskoči na navigaciju