« Svibanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici trećih razreda su tijekom listopada sudjelovali u prvoj radionici programa prevencije nasilja u mladenačkim vezama. Ciljevi radionice bili su osvijestiti očekivanja, uvjerenja i rodne stereotipe o ljubavnim vezama i partnerskom odnosu te usvojiti osnovna znanja o kvalitetnoj vezi i pravima u ljubavnoj vezi. Kroz nekoliko aktivnosti pozabavili smo se uvjerenjima o tome kako treba izgledati ljubavna veza.
Više o aktivnosti pročitajte pod Opširnije.
Među učenicima postoje brojna pogrešna uvjerenja o ljubavnim vezama i rodni stereotipi o tome što je primjereno za mladiće, a što je primjereno za djevojke, odnosno kako bi se koji spol trebao ponašati. Razgovarali smo o razlozima postojanja takvih različitih mišljenja o spolovima i komentirali zašto su rodni stereotipi loši. Djevojke i mladići bi trebali biti ravnopravni u vezi kako bi ta veza bila kvalitetna i dugotrajna.
Učenici su u grupama morali izraditi „stablo dobre veze“ koje pokazuje kako bi se djevojka ili mladić trebali ponašati u vezi, kakvo ponašanje je nepoželjno u vezi te koja prava traže u vezi.
Kroz opise onoga što učenici žele i što ne žele doživjeti od svoje djevojke/svojeg dečka, vidjeli smo što čini dobru vezu, a što bi je moglo uništiti. No, da bi veza rasla i bila zdrava kao naše stablo, važno je imati na umu da svaki partner ima sva navedena prava i da ih treba poštivati. Svi mi imamo pravo ostvariti navedena prava u svojim vezama, no svatko od učenika je prepoznao neko pravo koje mu je osobno važnije. Jedan od načina da ostvarimo svoja prava je tako da počnemo mijenjati svoja pogrešna uvjerenja, a drugi da o njima razgovaramo sa svojim dečkom/djevojkom.
Zajedničko „stablo dobre veze“ svih učenika možete vidjeti u holu škole.
U prilogu vam objavljujemo dodatne materijale o pravima u vezi te kako izgleda kvalitetna veza.
Lucija Matjačić, psihologinja
Tijekom školske godine 2012./2013. u školi ćemo provoditi preventivni program kojim nastojimo pridonijeti suzbijanju nasilnog ponašanja u mladenačkim vezama.
Program su osmislili stručni suradnici srednjih škola u suradnji sa sveučilišnim studijima (psihologija, socijalni rad, socijalna pedagogija), pod vodstvom Društva za psihološku pomoć.
Zašto je program osmišljen?
U doba adolescencije neki mladi ulaze u prve ljubavne veze, a nemaju iskustva i vještina koje su im potrebne za uspostavljanje i održavanje kvalitetne veze. Prve ljubavi i veze su prilika za razvoj intimnosti i uzajamnih odnosa koji uključuju povjerenje, poštovanje, uvažavanje, podršku, iskrenost i prihvaćanje. Za neke mlade to iskustvo nije pozitivno jer se u vezama javljaju različite vrste pritisaka, kontrolirajućeg i ljubomornog ponašanja, seksualnog i fizičkog nasilja.
O programu
Stoga je osmišljen program koji se sastoji od 4 radionice i kojim se želi pridonijeti suzbijanju nasilnog ponašanja u vezama mladih. Program je namijenjen učenicima trećih razreda srednjih škola. Radionice su već provođene u pedesetak srednjih škola u Hrvatskoj. Pokazalo se da su učenici i učenice izuzetno zadovoljni temama, načinom rada i materijalima koji su korišteni na radionicama.
Tijekom radionica nastojat ćemo razjasniti vaša uvjerenja o dobroj i sigurnoj vezi, bavit ćemo se prepoznavanjem različitih oblika, uzroka i posljedica nasilja u vezama mladih, prepoznavanjem vlastitih ponašanja koja ugrožavaju druge ili nas same te na koji način pružiti pomoć kad se mlada osoba nalazi u nasilnoj vezi.
Način rada na radionicama uključuje vaše aktivno sudjelovanje u diskusijama i različitim aktivnostima. Vjerujem da će biti zanimljivo i dinamično jer ćemo koristiti različite metode i aktivnosti kao što su stripovi, prezentacije, video isječci, igre uloga, rad u malim grupama i priče.
Na kraju svake radionice dobit ćete pisane materijale u obliku kratkih letaka o temama kojima smo se bavili na radionici.
* Radionice su započele u listopadu i u njima će sudjelovati svi učenici 3. razreda.
Lucija Matjačić, psihologinja